Altus Vario 12 – základní informace o upgrade Vario 11 na Vario 12

Platí pouze pro vydání 20150525.01 a nižší. Pro vyšší vydání doporučujeme přečíst si článek Aktualizace datového profilu a stanic.

Na konci roku 2008 jsme na trh uvedli novou verzi software Altus Vario 12. Aktuálně všichni naši zaměstnanci i konzultanti partnerských společností intenzivně pracují na přechodu firem do nového systému.

Co Vám nový program přinese

Protože je tento článek věnovaný pouze procesu upgrade Varia 11 na Vario 12, doporučujeme vám podívat se na přehled nejpodstatnějších novinek na stránce věnované novému Variu.

Licence nové verze Altus Vario

Všichni uživatelé Varia, kteří jsou plátci servisních programů Aktualizace PLUS nebo Maintenance PLUS minimálně 1 rok, mají nárok na přidělení nových licencí ZDARMA.

Doporučený termín pro přechod na Altus Vario 12

Zákazníci, kteří o přechod na Vario 12 žádají sami, mají možnost ovlivnit termíny, ve kterých upgrade společně zrealizujeme. Požadovaný termín pro zahájení práce v nové verzi sofware doporučujeme uvést jako poznámku v dotazníku nebo průvodním e-mailu. Doporučujeme nenechávat upgrade na konec roku, pokud o tento termín máte zájem, dopředu si jej zarezervujte (např. již v průběhu léta).

Jak probíhá upgrade

Asistovaný upgrade

  • Každý klient využívá systém Altus Vario svým způsobem (má svoje vlastní pracovní postupy a potřeby) a systém Altus Vario 12 je doplněn o spoustu nových funkcí a nastavení. Aby byl přechod na novou verzi efektivní a bezproblémový, spolupracuje s klientem vyškolený konzultant. 
  • Tyto služby – analýza, převod dat, školení apod. – jsou zpoplatněny podle aktuálních sazeb ceníku služeb (pro přístup do ceníku je potřeba přihlášení) a to i pro uživatele s uhrazeným servisním programem Aktualizace PLUS či Maintenance PLUS.

Úplný postup při asistovaném upgrade

1. Zaslání dotazníku

Dotazník mapuje pracovní procesy ve firmě, využívané tiskové výstupy a technické parametry stávající instalace Varia. Pomůže nám lépe se připravit na konkrétní požadavky uživatele a může tak výrazně zkrátit (placený) servis u klienta. Vyplněný formulář Dotazník k upgrade (při otevírání dotazníku zvolte možnost "Povolit Makra") prosím zašlete na adresu info@altus.cz.

2. Vyhodnocení dotazníku, sjednání termínu analýzy

Po vyhodnocení dat z dotazníku je klient kontaktován pracovníkem obchodního oddělení pro dojednání termínu analýzy. Ta dle potřeb klienta probíhá v prostorách Altus software s.r.o. nebo na adrese uživatele.

3. První servis

  • Na první schůzce jde zejména o provedení analýzy pracovních postupů a odsouhlasení údajů v dotazníku (např. málokdo ví, které z využívaných funkcí jsou standardní a které doplněné, často se zapomíná na tiskové formuláře a sestavy).
  • Dále je provedena instalace Vario 12 a zkušební převod dat, aby klient po základním zaškolení mohl provoz ve Vario 12 testovat. Zakázkové doplňky, formuláře či sestavy je třeba z Vario 11 exportovat – potřebné se budou postupně převádět a doinstalují se nejdéle v rámci druhého servisu.
  • Během první schůzky je možné rovnou absolvovat školení zaměřené především na rozdíly mezi oběma verzemi. Jinou možností je objednávka některého z pravidelně pořádaných zvýhodněných hromadných školení v prostorách Altus software s.r.o. nebo sjednání zvláštního termínu školení, ať už u dodavatele, nebo na adrese klienta.

4. Zkušební provoz

Optimální čas pro testování nového systému se liší s každým uživatelem. Obecně je vhodné počkat minimálně do převodu všech domluvených doplňků, formulářů a sestav.

5. Druhý servis – předání do užívání

  • V rámci druhého servisu se upraví nastavení a doinstalují se převedené doplňky a formuláře. Zopakuje se převod dat z Vario 11.
  • Pokud je třeba, proběhne individuální školení již v kompletním prostředí Vario 12, nejlépe na praktických příkladech. Kompletní instalace s nastavením je předána do ostrého užívání.
  •  V návaznosti na složitost upgradu nebo na přání zákazníka je možno některé z výše popsaných kroků vypustit (např. zkušební provoz).

Neasistovaný upgrade

Přechod vlastními silami: DŮRAZNĚ NEDOPORUČUJEME!

  • V případě upgrade na novou verzi bez odborné pomoci nenese společnost Altus software žádnou odpovědnost za chyby způsobené špatnou instalací, převodem dat nebo nastavením programu. To prakticky znamená, že v případě potíží způsobených nesprávným postupem, bude čas našich techniků investovaný do následné opravy, technické konzultace apod. fakturován podle sazeb v ceníku služeb.
  • Z tohoto důvodu doporučujeme, abyste rozhodnutí o "neasistovaném upgrade" předem konzultovali s pracovníky našeho oddělení technické podpory.
  • Pokud jste si vybrali variantu "neasistovaný upgrade", stáhněte si prosím dokument Objednávka neasistovaného upgrade , vyplněnou objednávku zašlete na info@altus.cz. Více technických informací pak hledejte v tomto článku.
  • Po ukončení upgrade kontaktujte naše obchodní oddělení (telefonicky nebo mailem na info@altus.cz ) a nahlašte sériové číslo – musíme jej znát kvůli zprovoznění služeb jako je Helpdesk, přístup na web atp.
  • V případě, že se rozhodnete pro "neasistovaný upgrade", rozhodně doporučujeme absolvovat alespoň školení rozdílů mezi Variem 11 a verzí 12. Zvýhodněnou nabídku hromadných školení u nás najdete zde, jinak lze kdykoli sjednat školení individuální.

 

Související dokumenty