Newsletter
Vario Info 42 ze dne 5.3.2009 | přihlásit k odběru | doporučit k odběru


Vážení přátelé,

rozhodli jsme se změnit náš tradiční newsletter Vario Info. Chceme, aby byl pro Vás užitečným průvodcem světem našich produktů, ať jde o jejich používání, o novinky, se kterými se v nich můžete setkat, nebo o rychlost, s jakou se rozrůstá rodina jejich uživatelů. To vše v moderním a příjemném vzhledu. Věříme, že se Vám Vario Info v nové podobě bude líbit. Těšíme se na Vaše postřehy, připomínky a dotazy. Přeji Vám pěkné čtení.

Štěpán Pokorný
 

Novinky

Školení nového Varia právě začínají
Nové Vario je hotové. Kdy jej začnou implementovat i naši partneři?

Prvním krokem bylo důkladně seznámit s novou verzí naše vlastní konzultanty, připravit dokumentaci, multimediální ukázky, podklady pro školení. Koncem února začala interní školení partnerů, na nichž seznamujeme s funkcemi Varia desítky odborníků z řad našich obchodních partnerů.

V současné době intenzivně zpracováváme zkušenosti z pilotních implementací. Hned po skončení série školení budou obchodní partneři připraveni zahájit převody dat uživatelů Vario verze 11. Prohlídku nového Varia naleznete na http://www.vario.cz/nove-vario/.
 

Nahoru        


Naši konzultanti radí zdarma
V rámci zvyšování kvality poskytovaných služeb Vám nabízíme novinku - Audit firemních postupů. Na základě bezplatné, zhruba půldenní konzultace, vypracujeme návrh, jak ve Vaší firmě zlepšit práci s Variem.

Služba zahrnuje osobní návštěvu konzultanta, při níž s Vámi během přibližně půldenní schůzky probere Vaše postřehy a připomínky k funkcím a nastavení Varia ve Vaší společnosti. Výsledkem návštěvy je řada praktických rad a doporučení přímo na místě a následně komplexní návrh řešení. Potom je již na Vás, zda se rozhodnete nabízená doporučení přijmout či ne. Na základě dosavadních zkušeností můžeme prohlásit, že u všech zákazníků jsme zvýšili produktivitu nebo pohodlí práce uživatelů.

Konzultace v nabídnutém rozsahu je bezplatná, placené služby se pak mohou týkat až servisních zásahů, školení pracovníků nebo nadstandardních doplňků, které mohou být na základě návrhu objednány. Pokud máte o službu zájem, doporučujeme připravit si seznam nejčastějších problémů, které ve Variu řešíte, dříve než se rozhodnete nás oslovit. Dotazy a objednávky můžete zasílat na adresu info@altus.cz nebo kbursova@altus.cz.
 

Nahoru        


10 hodin technické podpory denně
Od nového roku jsme rozšířili dostupnost technické podpory. Linka technické podpory je v pracovní dny dostupná 10 hodin denně - od 8 do 18 hodin. Pomůže Vám vyřešit problémy s uživatelským rozhraním, nastavením tisku, jádrem systému i s dalšími problémy, které se mohou při každodenním provozu vyskytnout.

Pokud máte zájem o dostupnost technické podpory i v sobotu, kontaktujte nás na info@altus.cz Podpora modulu Mzdy je i nadále dostupná od 8 do 17 hodin.
 

Nahoru        


Když si nevíte rady...
... je pro Vás kdykoli k dispozici HELPDESK na internetu.

Internetovou helpdeskovou aplikaci naleznete na adrese http://helpdesk.altus.cz. Před jejím používáním je nutná registrace, k níž stačí zadat sériové číslo Varia a platný e-mail.

Aplikace se po zadání Vašeho dotazu nejdříve pokusí vyhledat odpověď pomocí klíčových slov v rozsáhlé Znalostní databázi. Pokud je výsledek neuspokojivý, ujímá se řešení požadavku konzultant, který se snaží Váš dotaz v co nejkratším čase vyřešit.
 

Nahoru        


Spolehlivý server: základ klidného provozu
Základním kamenem každého robustního podnikového systému je spolehlivý server. Jsme si toho vědomi, a proto Vám nabízíme zajištění údržby a plného servisu SQL serveru pro Altus Vario.

V rámci služby převezmou naši technici dohled nad serverem. Budou sledovat jeho provoz a zatížení, budou se starat o jeho optimální využití. Díky svým zkušenostem včas dokáží rozpoznat možné problémy a projednat s Vámi možnosti jejich řešení. A v neposlední řadě se postarají o správnou zálohu toho nejcennějšího: Vašich dat. Podmínkou pro poskytování těchto služeb je zajištění prevence vzniku technických a bezpečnostních problémů. To znamená předchozí řešení v oblasti bezpečnosti počítačové sítě, instalaci firewallu na bázi MS Windows a umožnění jeho správy našim technikům.

Vlastní služby jsou poskytovány dvojím způsobem. Oblast monitoringu, servisní, aktualizační a preventivní úkony řešíme vzdáleně prostřednictvím zabezpečeného připojení. V případě nezbytnosti zásahu na místě vyjíždí konzultant / technik. Aktualizační a preventivní úkony zajišťujeme po vzájemné dohodě i mimo běžnou pracovní dobu. 

Doplňujeme, že nejde o úplnou novinku. Podobné služby již poskytuje i celá řada certifikovaných Altus Vario Partnerů.
 

Nahoru        


Tipy a triky

DIČ a Místo plnění
Po vyplnění DIČ Vario automaticky přiřazuje správnou výši DPH pro přiznání daně – dokonce i v případech, že dané státy žádné DIČ neužívají. Jak na to? Je třeba mít správně vyplněné místo plnění, aby se DPH přiřadila do správného řádku přiznání k DPH. Jeho kontrolu a ruční opravy si můžeme ušetřit, pokud budeme mít vyplněné správné DIČ u firmy v Adresáři. Místo plnění se totiž automaticky vyplňuje právě na základě prvních dvou míst DIČ.

A jak doplnění funguje? Pokud DIČ začíná CZ nebo je nevyplněné, doplní se do Místa plnění Tuzemsko. Vario samozřejmě umí rozlišit země Evropské unie (EU) a země zahraniční (Třetí země).

Jestliže je Vaše firma registrovaná jako plátce v některé zemi EU (tedy máte v dialogu Naše firma vyplněné další DIČ), posoudí Vario i tento případ. Jakmile se u firmy objeví DIČ země, kde jste registrováni, bude odpovídat i Místo plnění (např. DIČ bude začínat SK, Místo plnění se doplní také SK).

V případě třetích zemí se obvykle DIČ nepoužívá. I tak můžete tuto automatickou funkci využívat. U firmy v Adresáři proto vyplňte první dvě místa – tedy písmena kódu země (např. u Švýcarska CH). Místo plnění se pak bude správně doplňovat. Stejný postup můžete použít na vstupu u přijatých faktur z EU, když nemáte ověřeno, nebudete uplatňovat nárok na odpočet a stejně musíte zadat EU. Pozor u Řecka! Zde se kód země liší od DIČ, které začíná písmeny EL.
 

Nahoru        


Vario a Portal v praxi

Lahůdkové Vario
Společnost Wines Home, podnikající v prodeji prestižních značek vín, ušlechtilých destilátů, sýrů a dalších delikates z celého světa, se rozhodla pro kvalitu i v oblasti podnikového systému. Zvolila proto Altus Vario, který implementovala společnost Acomware.

Wines Home nabízí osobité zázemí pro pořádání prezentací, společenských akcí, výstav, koncertů, degustace světových i významných tuzemských vín, prezentace doutníků. Společnost poskytuje kompletní služby milovníkům dobrého vína a jídla.

Wines Home si vybrala pro implementaci informačního systému společnost Acomware, která jí nabídla komplexní a cenově dostupné řešení založené na IS Altus Vario.
 

Nahoru        


Altus Portal při obhajobě certifikátů ISO
Společnost TOROLA electronic byla založena v roce 1991 a sídlí ve Frýdku-Místku. Od vzniku firmy je její hlavní podnikatelskou aktivitou vlastní vývoj, výroba a prodej elektronických systémů pro automobilovou a měřící techniku. Ke zkvalitnění správy a řízení interní dokumentace se rozhodli využívat intranetový firemní portál Altus Portal.

Závěrem roku 2008 proběhl ve společnosti TOROLA electronic úspěšný recertifikační audit systémů řízení podle ČSN EN ISO 9001:2001 a ČSN EN ISO 14 001:2005. Altus Portal se tak na zdařilé obhajobě certifikátů nepřímo podílel.
 

Nahoru        


Sociální agendu v Boskovicích obstarává Vario
Městská správa sociálních služeb (MSSS) Boskovice začala na přelomu roku využívat Altus Vario. MSSS Boskovice zajišťuje sociální služby v domově pro seniory, v domově se zvláštním režimem a pečovatelskou službu. Software Vario implementoval náš partner, společnost Optimum KM.

Společnost Optimum KM patří mezi dlouhodobé poskytovatele odborných služeb v daňovém poradenství, vedení účetnictví, implementacích informačního systému a ekonomicko-organizačním poradenství.
 

Nahoru        


Altus Portal za týden
Společnost MERIBEL nabízí a zajišťuje údržbu zeleně, letní a zimní údržbu komunikací, areálů, parkovišť aj., odpadové hospodářství, kontejnerovou dopravu, správu a údržbu nemovitostí a úklidové služby. K tomu jí od poloviny prosince pomáhá Altus Portal, jehož implementace trvala necelý týden.

V souvislosti se širokým záběrem podnikání MERIBEL vyvstala potřeba elektronické správy ISO dokumentace. Nasazení Altus Portal přináší společnosti MERIBEL významné úspory především díky unikátní možnosti elektronického podpisu dokumentů.
 

Nahoru        


Elektronické podpisy v nemocnici Boskovice
V nemocnici v moravských Boskovicích úspěšně nainstalovala intranetovou aplikaci Altus Portal společnost AQM Brno. Nemocnice řídí pomocí Altus Portal svou ISO dokumentaci.

Implementace byla specifická tím, že celou dokumentaci připravil partner u sebe ve firmě, přidělil přístupy pracovníkům nemocnice a po základním schválení a podepsání elektronických dokumentů celou databázi jednoduše přenesl na nemocniční server.
 

Nahoru