Vytvoření odpisových plánů
2. Vytvoření daňového odpisového plánu
2.1 Otevřete agendu Evidence majetku [Naše firma: Testovací data].
2.2 Poklepáním na identifikátor čísla majetku v zobrazení agendy otevřete záznam majetku, který jste založili v předchozím kroku.
2.3 Přejdete na kartu Daňové odpisy.
2.4 Vyberete způsob odpisu, který budete používat, například Rovnoměrný
2.5 Majetek zatřídíte do odpisové skupiny dle zákona o dani z příjmů, například 2
2.6 Stisknete tlačítko Přepočítat
- Odsouhlasíte rok, který je již uzavřený (tato volba slouží zejména při navádění počátečních stavů).
2.7 V dolní části karty Daňové odpisy vidíte připravený odpisový plán na celou dobu odepisování majetku.
- Tvorba odpisů je popsána v samostatném kroku.
2.8 Nyní pokračujete bodem 3.
3. Vytvoření účetního odpisového plánu
3.1 Přesunete se na kartu Účetní odpisy.
3.2 Předpokládejme, že budete mít stejné účetní odpisy jako daňové. Vyberete proto volbu v pravém horním rohu karty.
- Jestliže by výše účetních odpisů byla odlišná od daňových, pole se nezatrhává a vyplňuje se Doba odpisu (počet období, kdy se bude majetek odepisovat - tento údaj souvisí s dalším polem – bod 3.3).
3.3 Vedle neaktivního pole Doba odpisu zvolíte periodu odepisování Roky – tzn. jak často budete o odpisech účtovat (měsíčně, čtvrtletně či ročně).
3.4 Stisknete tlačítko Přepočítat
3.5 V dolní části karty Účetní odpisy vidíte připravený odpisový plán na celou dobu odepisování majetku. Tvorba odpisů je popsána v samostatném kroku.
3.6 Záznam majetku uzavřete klepnutím na tlačítko Uložit a zavřít
- Pokračujte vytvořením odpisů.
Navazující dokument