Přijetí objednávky od zákazníka

V této sekci si vyzkoušíte evidenci objednávky od zákazníka. V terminologii Varia hovoříme o zakázkách a termín objednávka používáme tehdy, posíláme-li objednávku našemu dodavateli.

Postup →

2.1  Otevřete agendu Zakázky [Naše firma: Testovací data].

 

2.2  Na kartě DOMŮ ve skupině Záznamy klikněte na ikonu Nový záznam Nový záznam.

  • Nový záznam alternativně vytvoříte stiskem kláves Ctrl+N.

 

2.3  Vytvoří se záznam nové zakázky a detail dokladu se otevře na kartě Obecné.

 

2.4  Z rozbalovacího seznamu Kontakt vyberete zákazníka A - Storex.

  • (Tento postup jsme si osvojili v návodu Vystavení faktury. Pokud chcete zkusit něco nového, můžete do pole zadat IČ kontaktu 620927153. Vyhledá se stejný kontakt podle IČ.)

 

2.5  Přejděte na kartu Položky.

 

2.6  Do sloupce Produkt v tabulce položek zapište text Kávovar.

 

2.7  Tím se vloží produkt z katalogu a vypočte se cena za zakázku.

 

2.8  Zakázku nyní "aktivujeme" klepnutím na tlačítko Dodat

 

2.9  Okno zakázky zavřeme klepnutím na Uložit a zavřít

 

Právě jste zaevidovali zakázku. Tím vznikl požadavek na sklad. Pokud by zboží bylo na skladu, mohli byste jej rovnou prodat vytvořením faktury nebo pokladního dokladu a to buď prostřednictvím zakázky nebo přímo. Nyní objednáme zboží u dodavatele.

V zájmu zachování přehlednosti tohoto průvodce jsme prošli jen základní postup. Pominuli jsme vytvoření nabídky, přidání dalších položek, slev. Vynechali jsme eventualitu rezervace zboží, řízení rezervační fronty a mnoho dalších funkčností, které vám rádi předvedeme na osobní prezentaci.

 

Navazující dokument