Souhrn změn ve vydání 20120307
vydání: 20120307 - verze: 14
Průvodce vystavením objednávek
V minulém vydání jsme uvedli přepracovaného průvodce vystavením objednávek. V tomto je aktualizace průvodce, která reaguje na poznatky z praxe.
- U produktů, které používají varianty zadané v katalogu variant, ale zároveň existují případy, kdy se tento produkt vyskytuje na položce dokladu nebo na skladové kartě i s výchozí variantou (-), mohlo dojít k objednání položek, které nebyly zobrazeny při vybírání v přehledu produktů. Tyto položky vznikly požadavkem ze zakázky nebo z minimálního množství skladové karty a objednaly se automaticky, aniž by měl uživatel možnost jejich objednání ovlivnit. Jedinou možností bylo zrušit nechtěné objednávky ručně. Chyba je nyní opravena. Položky se uživateli zobrazí.
- Při použití volby načítání cen z ceníků od dodavatele s nejnižší cenou mohlo dojít k duplikaci položky v případě, že existovaly současně dvě stejné platné ceny v různých nákupních cenících. Chyba je opravena.
- Průvodce nereagoval na výběr skladů. Chyba je opravena.
Rozpočítání nákladů
Do Průvodce rozpočítáním nákladů byla přidána možnost vytvořit interní doklad pro přidání nákladu, ke kterému není faktura (nebo pokladní doklad).
V průvodci byla opravena dodatečná úprava nákladů, kdy úprava částky jednoho z nákladů na příjemce vedla k odebrání ostatních nákladů na témže dokladu.
Výchozí osnova pro státní neziskové organizace
V modulu Účetnictví byla aktualizována výchozí účtová osnova a rozvrh pro státní neziskové organizace.
Pokud si přejete aktualizovat účtovou osnovu podle výchozího nastavení, postupujte následovně:
- Spusťte Vario a otevřete firmu, ve které chcete aktualizovat osnovu.
- Otevřete modul Účetnictví.
- Otevřete Účtový rozvrh, příkazem Účtový rozvrh... z menu Agenda.
- Přejděte na kartu Účtová osnova.
- Klepnutím na tlačítko Aktualizovat osnovu se zaktualizuje osnova v datech aktuální firmy podle výchozí osnovy platné od roku 2012.
Aktualizací osnovy se přepíšou případné úpravy, které jste provedli v osnově.
Aktualizací se neaktualizují popisy v účtovém rozvrhu. Aktualizace má význam pro tiskové výstupy, kde se uvádí popis za třídy, skupiny a syntetické účty z účtové osnovy.
Tiskový formulář Hlavní kniha a daňová konta
V možnostech tisku formuláře Hlavní kniha lze zvolit tisk za daňová konta. Prvek pro volbu tisku daňových kont byl změn tak, aby ukazoval trojnásobný stav (nepoužito, ano, ne). Předchozí prvek přepínal tyto tři stavy, ale stav nepoužito vypadal stejně jako stav ne.
Dále byl opraven tisk s volbou ne u dat na SQL serveru, který v určitých případech netiskl žádné záznamy.
Konstantní a specifický symbol ze zakázky do faktury
Bylo upraveno kopírování konstantního a specifického symbolu ze zakázky do faktury. Pro kopírování Specifického symbolu platí stejné podmínky jako pro Číslo účtu.
Konstantní symbol se ze zakázky do faktury zkopíruje jen pokud je na zakázce vyplněn. V opačném případě bude použita výchozí hodnota daná šablonou v knize faktury.
Poznámka: Konstantní symboly jsou již v běžném platebním styku zbytečné. Pokud je nepotřebujete, doporučujeme je pomocí šablony nevyplňovat. Na nových fakturách se netiskne konstantní symbol pokud není vyplněn (vynechá se celý řádek s tímto údajem).
Evidence smluv - seznam vystavených dokladů
Při vygenerování faktur v modulu Evidence smluv (modul generuje faktury např. měsíčně podle podkladů ze smluv) se vystavené faktury otevíraly na obrazovce. To zbytečně zaplnilo monitor otevřenými doklady.
Od tohoto vydání se otevře okno vystavených dokladů, které umožňuje uživateli zvolit si akci, kterou potřebuje. Doklady lze například přímo vytisknout nebo otevřít atd.
Přepočet výrobního ceníku - průběh
Při přepočtu výrobního ceníku se bude zobrazovat informace o průběhu přepočtu, aby bylo v případě déle trvajícího výpočtu zřejmé, že výpočet probíhá.
Tiskový formulář pro konkrétní firmu (data)
V doplňku SDK je možno v detailu tiskového formuláře určit název firmy, pro kterou je určen tiskový formulář. V případě, že zadáte firmu tiskového formuláře, bude se tiskový formulář nabízet pouze v datech zadané firmy.
Aktualizace nápovědy Altus Vario 12
V dokumentaci Varia a v souboru nápovědy volaném klávesou F1 z aplikace Vario, v období od 29. 2. do 6. 3., byly realizovány následující změny:
Nové dokumenty |
Významně aktualizované dokumenty |
Návod na zadání Dohody o provedení práce (DPP) Karta Obecné - Prodejna Instalace a nastavení modulu Prodejna |
Doplněné dokumenty |
Nainstalovat úpravy |
Dočasně nedostupné a připravované dokumenty |
Zobrazení agendy Banka Zobrazení agendy Příkazy Zobrazení agendy Deník událostí Zobrazení agendy Dokumenty Zobrazení agendy Pokladna Zobrazení agendy Sklad Zobrazení agendy Katalog Zobrazení agendy Úkoly Zobrazení agendy Zakázky Zobrazení agendy Objednávky Podle ekonomické dávky (typ výrobní strategie) Podle objednacího cyklu (typ strategie) Wagner-Whitin (typ výrobní strategie) Údržba Vytvoření objednávky, stav položky a datum dodání Vystavit příjemky k objednávkám (Objednávky) Vystavit převodky podle zakázek Vystavit převodky podle objednávek Vrácení produktů Dialog Průvodce vystavením objednávek Omlouváme se za dočasnou nedostupnost této části nápovědy.
|