Jak zjistíte, které produkty chybí v ceníku?
V detailu ceníku je karta Rabaty. Na této kartě jsou zobrazeny všechny produkty z otevřeného ceníku. Ve sloupci Nákupní cena je zobrazena částka nákupní ceny. U produktů, které nejsou v druhém ceníku (na vybraném skladu nebo v katalogu), je zobrazena prázdná hodnota. Toho se dá využít pro porovnání ceníků.
Příklad 1 – zjištění nových a vyřazených produktů podle nákupního ceníku
Od dodavatele jste obdrželi nový ceník. Založili jste nové období cen a vložili do něj produkty a ceny z Excelu prostřednictvím schránky. Na kartě Rabaty vyberete srovnání cen podle ceníku, vyberete Prodejní ceník. Položky, kde není Nákupní cena (nenechte se zmást, v tomto případě jde o cenu prodejní), chybí v prodejním ceníku.
Dále můžete otevřít Prodejní ceník, přejdete na kartu Rabaty, vyberete Nákupní ceník a zvolíte období cen, které jste založili v předchozím kroku. Položky, kde není Nákupní cena (zde již titulek souhlasí), jsou ty, které vypadly z nákupního ceníku.
Příklad 2 – zjištění produktů, které jsou v katalogu a chybí v ceníku
Pro zjištění produktů, které chybí v ceníku vůči katalogu, můžete založit pomocný ceník. Načtěte do něj produkty z katalogu. Pomocí filtrů vyberte produkty, které vás nezajímají (např. Nabízet v dokladech není zatrženo) a vymažte je z pomocného ceníku. Potom přejděte na kartu Rabaty a vyberte ceník, který chcete zkontrolovat. Produkty, které ve vybraném ceníku nejsou, opět poznáte podle prázdné ceny ve sloupci Nákupní cena.
Nyní stačí vyfiltrovat řádky s chybějícími produkty, zkopírovat sloupec „Produkt” a vložit jej do cílového ceníku.