Propojení s aplikací Altus Portal – VarioPortalIntegration

Doplněk Propojení s aplikací Altus Portal – VarioPortalIntegration slouží k propojení aplikací Altus Vario a Altus Portal. V doplňku se provádí synchronizace uživatelů Varia s aplikací Altus Portal. Určen je také pro schvalování dokladů Varia v aplikaci Portal.

Obsah článku:

Instalace a nastavení doplňku Propojení s aplikací Altus Portal – VarioPortalIntegration

  • Instalujte doplněk Doplnek_VarioPortalIntegration.vario
  • Nastavte jeho parametry (obr. 1).

Možnosti propojení aplikace Altus Portal – parametry

Obrázek 1: Možnosti propojení aplikace Altus Portal – parametry.

Nastavení Portalu

Nastavení fondu aplikací v Internetové informační službě

V „Internetové informační službě” – ve fondu aplikací, pod kterým běží Portal, je potřeba kvůli synchronizaci uživatelů povolit podporu 32bitových aplikací (obr. 1a).

Nastavení fondu aplikací v Internetové informační službě

Obrázek 1a: Nastavení fondu aplikací v Internetové informační službě.

Úpravy souboru Web.config

V sekci configuration  musí být:

<location path="wservice">
    <system.web>
      <authorization>
        <allow users="?"/>
      </authorization>
    </system.web>
  </location>

V sekci configuration/system.web musí být:

<webServices>
      <protocols>
        <add name="HttpPost"/>
        <add name="HttpGet"/>
      </protocols>
    </webServices>

V sekci configuration/appSettings musí být:

<add key="workflow_finish_step1" value="VarioPortalAddins.VarioWorkflowIntegration, VarioPortalAddins" />

Doplnit connection string na data Varia

<connectionStrings>
<add name="Vario" providerName="System.Data.SqlClient" connectionString="server=adresa serveru;uid=uživatel;pwd=heslo;database={DBName};"/>
</connectionStrings>

--- Název databáze {DBName} se poté nahrazuje konkrétním názvem databáze.

Úpravy souboru Options.xml

V sekci Portal musí být:

<LaunchActionOnFinishWorkflow>true</LaunchActionOnFinishWorkflow>
<ActionOnFinishWorkflowURL>wservice/vario.asmx/WFFinish?pageid={curPage}&sign={signText}&action=workflow_finish_step1</ActionOnFinishWorkflowURL>
<LinkedWithVario>true</LinkedWithVario>

Licence modulu Altus Portal schvalování

Altus Portalu – v sekci O aplikaci Ikona O aplikaci – v menu Licence nyní zaregistrujte licenci pro schvalování dokladů.

  • Nejprve je potřeba registrovat modul schvalování (obr. 2).

Schvalování Vario – registrovat licenci

Obrázek 2: Schvalování Vario – registrovat licenci.

 

  • Jakmile je modul schvalování registrovaný, můžete objednat počet firem a následně registrovat čísla dat firem, pro které budete schvalování používat (obr. 3).

Schvalování Vario – registrovat čísla dat firem

Obrázek 3: Schvalování Vario – registrovat čísla dat firem.

 

  • Jestliže potřebujete změnit registrační data firem, prosíme, kontaktujte obchodní oddělení společnosti Altus software.
  • Poté aktualizujte licenci (obr. 4).

Tlačítko Aktualizovat licenci

Obrázek 4: Tlačítko Aktualizovat licenci.

Synchronizace uživatelů Varia a Portalu

V nastavení doplňku Propojení s aplikací Altus Portal – VarioPortalIntegration (Nastavení/Doplňky/VarioPortalIntegration) můžete synchronizovat uživatele Varia s uživateli Portalu.

  • Synchronizace umožní přihlášení do aplikace Portal pomocí uživatelského jména a hesla, které používáte pro Vario.

Schvalování dokumentů Portalu vyžaduje heslo. Doporučujeme si nastavit heslo před první synchronizací.

  • Také lze otevírat schvalovací procesy z Varia bez nutnosti přihlášení.
  • Synchronizace též vytvoří v Altus Portalu skupiny uživatelů dle nastavení oprávnění pro použití jednotlivých firem ve Variu.

Pro správnou synchronizaci uživatelů je zapotřebí nejprve založit uživatele ve smyslu osoby Naší firmy a poté je propojit s uživatelskými účty ve správě uživatelů. Založení osob a propojení s uživatelskými účtu je potřeba provést vždy ve firmě, ze které se budou načítat údaje uživatelů v doplňku Propojení s aplikací Altus Portal – VarioPortalIntegration.

  • Nejprve zapište jednu nebo více osob v detailu záznamu Naše firma.
  • To uděláte tak, že klepnete na tlačítko Naše firma… (obr. 5).
  • Otevře se detail záznamu Naše firma (obr. 6).

Klepnutím na tlačítko Naše firma… v dialogu Možnosti Altus Vario otevřete detail záznamu Naše firma

Obrázek 5: Dialog Možnosti Altus Vario.

 

  • V detailu záznamu Naše firma – na kartě Osoby – přidejte jednu nebo více nových osob (obr. 6).
  • Detail záznamu osoby otevřete poklepáním na modrý textový identifikátor v poli sloupce „Zařadit jako”.

Detail záznamu Naše firma na kartě Osoby

Obrázek 6: Detail záznamu Naše firma na kartě Osoby.

 

  • Do aplikace Altus Portal se přenese jméno, příjmení, titul a především e-mail (obr. 7).
  • U každé osoby klepněte na tlačítko Jméno… a ověřte, zda má uživatel správně vyplněné jméno a příjmení.

Detail záznamu Kontakt na kartě Obecné

Obrázek 7: Detail záznamu Kontakt na kartě Obecné.

 

  • Otevřete dialog Možnosti Altus Vario/Uživatelé a spárujte osoby s uživatelskými účty (obr. 8).

Dialog Možnosti Altus Vario/Uživatelé

Obrázek 8: Dialog Možnosti Altus Vario/Uživatelé.

 

  • 1. V dialogu Možnosti propojení aplikace Altus Portal vyberte data firmy, ze které chcete načíst údaje uživatelů (obr. 9, bod 1).
  • 2. V dialogu Možnosti propojení aplikace Altus Portal vyberte uživatele a skupiny, které se mají synchronizovat do aplikace Altus Portal (obr. 9, bod 2; obr. 10, 11).
  • 3. V dialogu Možnosti propojení aplikace Altus Portal synchronizujte uživatele do aplikace Altus Portal (obr. 9, bod 3).

Možnosti propojení aplikace Altus Portal – synchronizace

Obrázek 9: Možnosti propojení aplikace Altus Portal.

 

  • Klepněte na tlačítko Vybrat uživatele (obr. 9, bod 2) a v dialogu Výběr uživatelů (obr. 10) zatržítkem CheckBox - Zatržítko vyberte uživatele k synchronizaci.
  • Volbu potvrďte tlačítkem OK .

Dialog Výběr uživatelů

Obrázek 10: Dialog Výběr uživatelů.

 

  • Klepněte na tlačítko Vybrat skupiny (obr. 9, bod 2) a v dialogu Výběr skupin (obr. 11) zatržítkem CheckBox - Zatržítko vyberte jednu nebo více skupin (firem) k synchronizaci.
  • Volbu potvrďte tlačítkem OK .

Dialog Výběr skupin

Obrázek 11: Dialog Výběr skupin.

Postup přidání nového uživatele do Varia a synchronizace tohoto uživatele do aplikace Altus Portal

  • Nejprve založte osobu do Naše firma… (Možnosti Altus Vario/Naše firma…/Osoby).
  • Založte nového uživatele a propojte ho s osobou v Naše firma… (Možnosti Altus Vario/Uživatelé).
  • V doplňku propojení s aplikací Altus Portal pomocí tlačítka Vybrat uživatele přidejte nového uživatele (obr. 9).

Pozor! Ponechte již vybrané uživatele v tomto dialogu. Pokud v dialogu „Výběr uživatelů pro synchronizaci” odeberete nějakého uživatele, bude odstraněn z aplikace Altus Portal (viz níže odstranění uživatele z aplikace Altus Portal).

  • Tlačítkem Synchronizovat uživatele proveďte synchronizaci uživatelů.

Postup odstranění uživatele z aplikace Altus Portal

  • V doplňku propojení s aplikací Altus Portal pomocí tlačítka Vybrat uživatele a v navazujícím dialogu odeberte zatržítko u uživatele, kterého chcete v aplikaci Altus Portal smazat (obr. 9). Zbytek uživatelů ponechte vybraný.
  • Tlačítkem Synchronizovat uživatele proveďte synchronizaci uživatelů (obr. 9).

Použití schvalování dokladů

Založení složky pro doklady a vložení tabulky s doklady

  • Nejprve je potřeba založit složku, do které budou schvalovací procesy vytvořené (obr. 12).

Založení nové složky

Obrázek 12: Založení nové složky.

 

  • Na záložce Text nyní přidejte komponentu tabulky dokladů „portalTable” a jako datový zdroj vyberte „VarioPortal – doklady ve složce” (obr. 13).

Dialog Tabulka dokladů

Obrázek 13: Dialog Tabulka dokladů.

 

  • Tabulka je nyní připravena k použití (obr. 14).

Altus Portal a Podepisování Vario

Obrázek 14: Altus Portal a Podepisování Vario.

Nastavení šablony dokumentu

  • V Altus Portalu (obr. 15), u šablony dokumentu, je potřeba nastavit typ „Schvalovací proces”.
  • Také lze nastavit „Podmínku pro výběr šablony”.
  • Dále je potřeba nastavit, do jaké složky Portalu budou schvalovací procesy vytvořené touto šablonou umístěny – „Vytvořit do složky”.
  • V poli Titulek lze použít znak „{0}” – tento bude nahrazen při vytvoření schvalovacího procesu číslem dokladu.
  • Textové pole pod menu textového editoru můžete ponechat prázdné. Pokud nějaký text vyplníte, bude připojen za komponentu, která zobrazuje doklad.

Altus Portal a Správa šablon

Obrázek 15: Altus Portal a Správa šablon.

Příklady podmínek

PODMÍNKA POPIS
[celkem_bez_dph]<50000 Ve Variu se workflow šablona nabídne u dokladů, kde „Celkem bez dph” je do 50 000.
not [celkem_bez_dph]<50000 Šablona se nabídne u dokladu nad 50 000.
[kniha]=„skladové doklady” Šablona se nabídne pouze u dokladů z knihy „skladové doklady”.

Popis funkčnosti akce „Schválit”

  • V dokladu Varia se zobrazí akceSchválit” (obr. 16).

Detail přijatého dokladu na kartě Obecné včetně zobrazené akce

Obrázek 16: Detail přijatého dokladu včetně zobrazené akce.

 

  • Spuštěním akce „Schválit” zobrazíte nabídku šablon – pokud jich máte více – (obr. 17).

Dialog Zvolte šablonu schvalovacího procesu

Obrázek 17: Dialog Zvolte šablonu schvalovacího procesu.

 

  • V případě, že máte k dokladu přiložený dokument (např. sken faktury), který je uložený v aplikaci Altus Portal, můžete tento dokument připojit k schvalovacímu procesu.
  • Po výběru šablony se v Portalu vytvoří dokument a spustí se proces workflow.
  • Doklad se uzamkne a nastaví se vlastnosti Nefakturovat, Neúčtovat, Nehradit (obr. 18).

Detail přijatého dokladu včetně zobrazené akce a stavu dokladu

Obrázek 18: Detail přijatého dokladu včetně zobrazené akce a stavu dokladu.

 

  • Nyní proběhne schválení v Portalu (obr. 19).

Altus Portal a schválení dokladu tlačítkem Podepsat

Obrázek 19: Altus Portal a schválení dokladu tlačítkem Podepsat.

 

Po dokončení workflow v Portalu se zapíše do dokladu Varia – do pole Stav – výsledek schvalování (obr. 20). Dále se zapíše údaj do Deníku událostí.

Schvalovací proces lze dokončit těmito způsoby:

  1. Schválení procesu workflow
  • Doklad zůstává uzamčený a povolí se vlastnosti Účtovat a Uhradit.
  1. Zamítnutní procesu workflow
  • Doklad zůstává uzamčený s vlastnostmi Neúčtovat, Nehradit.
  1. Stornování procesu workflow
  • Doklad se odemkne s vlastnostmi Neúčtovat, Nehradit.

Detail přijatého dokladu a stav dokladu Schváleno

Obrázek 20: Detail přijatého dokladu a stav dokladu Schváleno.

Oprávnění k doplňku

Nastavte oprávnění k doplňku. Jestliže necháte oprávnění nenastavené, rozumí se, že přístup je povolen v plném rozsahu. Odepření oprávnění používejte zcela výjimečně. Uvědomte si, že jakmile u objektu nastavíte jakékoli oprávnění, mají k němu přístup pouze uživatelé s nastaveným oprávněním. Věnujte pozornost článku nápovědy Nastavení oprávnění.

Pokud si s nastavením systému rolí oprávnění nevíte rady, kontaktujte nás, rádi vám poradíme.

 

Obrázky v dokumentu jsou ilustrační, neslouží jako závazný příklad nastavení.

 

Související dokumenty